20-9-2017 2:19 English

Kan jeg bestille en bestemt parkeringsplads?
Nej, det er alene muligt at bestille en udefineret plads på et bestemt parkeringsanlæg. Ved ankomst kan alle ledige pladser på anlægget frit benyttes. CPH Parkering garanterer, at der er en ledig plads, når du ankommer.

Hvorfor er det ikke alle parkeringsanlæg, jeg kan se, når jeg bestiller?
Det er kun de anlæg, som har ledige pladser i den ønskede periode, der bliver vist. Hvis et anlæg ikke bliver vist, betyder det altså, at der ikke er en ledig plads på det valgte tidspunkt.

Kan jeg afbestille eller ændre en reservation?
Ja, bestillingen kan både ændres og afbestilles.
- Hvis du afbestiller indenfor de 14 dage fra du har booked, så refunderes hele beløbet.
- Hvis du afbestiller efter 14 dage fra bookingdatoen, refunderes beløbet ikke.
- Hvis du ikke afbestiller men blot udebliver, refunderes beløb ikke.
- Det kan ikke garanteres, at der vil være ledige pladser på det ønskede anlæg, når du reserverer igen.
- For at fortryde reservationen efter kl. 23:00 dagen før ankomstdagen, skal dette ske telefonisk til vagten for parkering på telefon nummer +45 32 52 83 00.

Er det sikkert at indtaste mine kreditkortoplysninger, når jeg reserverer en plads?
Ja det er sikkert. CPH Parkering samarbejder med en anerkendt leverandør (Comodo) omkring transaktionssikkerheden.

Hvorfor skal jeg benytte mit kreditkort?
Kreditkortet fungerer både som betaling og som din adgangsbillet. Kortet bliver "genkendt", når du kører ind på det anlæg, hvor du har bestilt en plads. Derfor er det vigtigt, at du benytter det samme kort, som du har brugt ved reservationen, når du kører ind på parkeringsanlægget.

Hvis du mister kreditkortet, kan vi finde dine bestillingsoplysninger via dit navn og ind- og udkørselsdato.

Får jeg en bekræftelse på min bestilling?
Ja, du får umiddelbart efter, at din reservation er gennemført, sendt en mail til den mail-adresse, du har opgivet. Denne bekræftelse bør du printe ud og tage med, da den indeholder alle oplysninger, som du kan få brug for senere.

Kan jeg benytte det samme kreditkort til mere end en reservation?
Ja, det kan du sagtens. Forudsat at reservationerne ikke gælder for samme periode.

Skal du reservere til mere end en bil i samme periode, skal du benytte forskellige kreditkort for hver bestilling.

Hvad hvis jeg ankommer tidligere eller senere end forventet?
Du kan ankomme op til seks timer før og seks timer efter det tidspunkt, som du har reserveret fra. Det vil sige, at hvis du har reserveret fra kl. 12, vil du blive lukket ind på det anlæg, hvor du har reserveret, imellem kl. 6 og kl. 18.

Begynder du din reservation tidligere end bestilt, vil udkørselstidspunktet afkortes tilsvarende. Eksempel: Har du reserveret en plads i tre dage (72 timer) og påbegynder din reservation dag 1 klokken 09.00, så slutter din betalte reservationsperiode dag 4 klokken 09.00, selvom reservationen var aftalt til eksempelvis klokken 12.00.

Hvad hvis jeg kommer senere hjem end forventet?
Hvis parkeringslængden overskrider den periode, som du har reserveret, bliver det ekstra beløb blot opkrævet, når du kører ud fra anlægget.

Hvad gør jeg, hvis jeg har reserveret en plads, men skiltet over parkeringsanlægget viser alt optaget, når jeg ankommer?
Det betyder ingenting. Du kan alligevel køre ind på anlægget, for du har jo reserveret en plads på forhånd. Den røde streg over anlægget gælder kun de kunder, der ikke har reserveret.

Hvem har ansvaret for min bil i parkeringsperioden?
CPH Parkering påtager sig intet ansvar i forbindelse med ulykker, tyveri, skader på personer, biler, udstyr og effekter i bilen. Undersøg med dit forsikringsselskab, hvordan du skal forholde dig ved eventuelle skader.

Finder du ikke svaret på dit spørgsmål, kan du henvende dig til CPH Parkerings servicekontor. Vi holder døgnåbent året rundt, så du kan altid få den hjælp, du har behov for. Du kan kontakte servicekontoret på følgende måder:

Via opkaldsknap på alle ind- og udkørselsbomme samt på betalingsautomater
Personlig henvendelse i servicekontoret mellem Terminal 2 og 3
Generelle henvendelser telefon: 32 31 25 24
Mail kundeservice@cph.dk
Betaling & refusion telefon: 32 52 83 00
Mail parkering@cph.dk